استخدام ادمین پاسخگویی

ادمین پاسخگویی از موقعیت‌های شغلی آژانس‌های هواپیمایی است که به ویژه برای پاسخگویی به شبکه‌های اجتماعی و در در بعضی مواقع، نظرها و چت‌های سایت به فعالیت می‌پردازد.


ضرورت استخدام ادمین پاسخگویی

بخش بزرگی از فروش و خدمات‌رسانی آژانس‌های هواپیمایی از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های آنلاین مانند وب‌سایت صورت می‌گیرد. به همین خاطر وجود نیروهایی که مدیریت و مسئولیت این پلتفرم‌ها را بر عهده بگیرند در همه شرکت‌های مسافرتی لازم است. البته کار ادمینی در بحث سوشال مدیا از رونق و پویایی بیش‌تری نسبت به وب‌سایت‌ها برخوردار است هر چند گاهی فعالیت در وب‌سایت شبکه‌های اجتماعی نیز بخشی از مسئولیت‌های ادمین‌ها را تشکیل می‌دهد. استخدام ادمین ثبت سفارش، ادمین سایت، استخدام ادمین غیرحضوری و سایر عناوین از مهم‌ترین ترندهای این روزهای سایت‌های کاریابی و استخدامی گردشگری به شمار می‌آیند. جلوتر اشاره کردیم به دلیل همه‌گیرشدن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، فعالیت کسب و کارهای گردشگری و به خصوص آژانس‌های هواپیمایی در این رسانه‌ها افزایش یافته است. از ثبت رزو تور گرفته تا خرید پروازهای داخلی و خارجی همگی از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد و این نوع ارتباط بیش‌ترین حجم ارتباطات تجاری و فروش را به خود اختصاص داده است. بر همین اساس، استخدام افرادی که در حوزه سوشال مدیا و فضای مجازی کاربلد و ماهر باشند نیز به تناسب بیش‌ترشدن فروش اینترنتی، افزایش یافته است. لذا استخدام ادمین پاسخگویی چه برای سایت و چه رسانه‌های اجتماعی برای تمامی آژانس‌های مسافرتی ضروری شده است. 


استخدام ادمین اینستاگرام

ما در مطلبی با عنوان استخدام ادمین اینستاگرام به صورت مفصل به این موضوع پرداختیم که تاثیر اینستاگرام و کارشناسان آن در افزایش سهم بازار چقدر تعیین‌کننده خواهد بود. این شبکه اجتماعی بیش از هر شبکه اجتماعی دیگر توانسته است در بازار و جامعه کشور ما رسوخ کند. بسیاری از افراد در این رسانه‌های اجتماعی دست به کارآفرینی زده‌اند و برای خود تجارتی را دست و پا کرده‌اند. کسب و کارها و تجارت گردشگری نیز برای توسعه بازار و افزایش سودآوری به حضور در سوشال مدیا پرداخته‌‌اند. در واقع یکی از راه‌های تزریق رونق با فروش خدمات مسافرتی همین رسانه‌ها هستند که پتانسیل عظیمی از فروش بالقوه را در خود جای داده‌اند. در این راستا استخدام ادمین اینستاگرام در آژانس‌های هواپیمایی به یک موقعیت شغلی مهم و دارای جایگاه تعیین‌کننده، تبدیل شده است. 

از استخدام ادمین غیرحضوری اینستاگرام گرفته تا استخدام ادمین حضوری و تمام‌وقت برای این شرکت‌ها به یک اولویت کاریابی مبدل گشته است. البته گاهی این نیاز شغلی به صورت ویژه‌تر به استخدام ادمین پاسخگویی دایرکت و کامنت نیز مجزا می‌شود که در آژانس‌‌های هواپیمایی بزرگ و دارای حجم بالای تجارت آنلاین، به وفور دیده می‌شود.


استخدام ادمین سایت

سایت‌ها و وبلاگ‌ها از مهم‌ترین ابزارهای حضور در فضای اینترنتی برای فروش هستند که آژانس‌های هواپیمایی و سایر کسب و کارهای گردشگری نیز به آن پی‌برده‌اند. هر سایت دارای بخش‌های مختلفی بوده که ممکن است برای هر بخش به صورت جداگانه یک نیز استخدام شود یا یک نفر برای کل سایت به فعالیت بپردازد. منظور این است که گاهی حجم فعالیت سایت‌ها و درگاه‌های اینترنتی بالاست و احتمال اشتغال یک تیم برای آن‌های وجود دارد و گاهی نیز متناسب با اندازه شرکت و پایین‌بودن حجم فروش تنها یک نفر به مدیریت وب‌سایت می‌پردازد. به هر حال این بخش، از بخش‌های نوظهور و پویا در آژانس‌های مسافرتی است چرا که تا پیش از توسعه فعالیت‌های مجازی و پیش‌رفت تکنولوژی، تمامی فعالیت‌های فروش به صورت حضوری و آفلاین صورت می‌گرفت. ‌ادمین سایت، ادمین ثبت سفارش، ادمین محتوا و استخدام کارشناس تولید محتوا، ادمین سئو، ادمین پشتیبانی سایت و ادمین مدیریت سایت، تماما از عنوان‌هایی هستند که برای استخدام و جذب نیرو در بخش سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این ادمین‌ها به صورت دورکاری، حضوری و یا غیرحضوری در آژانس‌های هواپیمایی فعالیت دارند البته بسته به نوع و حج کار اکثر نیروها به صورت حضوری به کار مشغول هستند.


استخدام ادمین پاسخگویی تلگرام

یکی دیگر از رسانه‌های اجتماعی که در ایران و سایر کشورهای اطراف به محبوبیت رسیده است، شبکه اجتماعی تلگرام می‌باشد. تلگرام با داشتن امکانات فراوان همچنان در کشور ما پیشتاز بوده و به رغم وجود محدودیت‌های فیلترینگ توانسته است برای کسب و کارهای آژانسی و سایر تجارت‌ها، یک منبع درآمدزایی خوبی باشد. بسیاری از آژانس‌های مسافرتی برای این بخش، اقدام به جذب نیرو کرده تا کانال‌های تلگرامی آن‌ها را مدیریت کنند. این مدیریت از تولید محتوا گرفته تا پست‌گذاری و افزایش تعدادی اعضای کانال‌ها را شامل می‌شود. 

در حقیقت تلگرام به یک پلتفرم اشتغال‌زایی و فروش تبدیل شده است که نیروهایی از سراسر جهان را در خود جای داده است. این رسانه اجتماعی توانسته است با ایجاد ارتباط با دیگر کسب و کارهای جهانی گردشگری، گامی در جهت توسعه تجارت گردشگری جهانی بردارد. همین امر بر محبوبیت آن در میان آژانس‌های هواپیمایی افزوده است. هر اندازه ارتباطات گسترده‌تر باشد مشخصا می‌توان به بازارهای یونیک و منحصر به‌فرد بیش‌تری دست یافت که برای این منظور استخدام کارشناس شبکه‌های اجتماعی و ادمین تلگرامی در اولویت قرار می‌گیرد. در همین راستا، ادمینی تلگرام با توجه به نقش تجاری خود به رونق بیش‌تری رسیده است و تمامی شرکت‌های مسافرتی برای افزایش سودآوری و توسعه بازار هدف به این نیروها نیاز دارند. 


استخدام ادمین پاسخگویی واتساپ

واتساپ نیز از دیگر شبکه‌های اجتماعی بوده که در کشور ما به اندازه تلگرام و اینستاگرام محبوبیت ندارد. این رسانه اجتماعی نسبت سایر سوشال مدیا دارای امکانات کمتر و محدودیت بیش‌تری است که همین مورد در عدم محبوبیت آن تاثیر گذاشته است. امکاناتی که واتساپ در مقایسه با تلگرام یا اینستاگرام ارائه می‌دهد بسیار ناچیز است که باعث شده کم‌ترین حجم ارتباطات تجاری آژانس‌های هواپیمایی در آن صورت گیرد. البته نباید از نقش این رسانه اجتماعی در ایجاد ارتباط بین جامعه غافل ماند چرا که بحث ارتباطات توانسته تا حدودی موفق عمل کند. البته هر روز بر امکانات این رسانه افزوده می‌شود و در طی هر آپدیت به آن‌ها اشاره می‌شود تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. اگر واتساپ هم بتواند امکانات و قابلیت‌های خود را گسترده‌تر کند حتما به محبوبیت کافی دست خواهد یافت. 


در این مطلب تلاش شد در مورد موقعیت شغلی ادمینی مطالبی ارائه شود تا بتواند برای کارجویان به عنوان یک راهنمای استخدام و برای کارفرمایان به عنوان یک راهنمای جذب نیرو باشد. استخدام ادمین پاسخگویی در شبکه‌های اجتماعی مختلف و سایت‌ها برای همه آژانس‌های هواپیمایی ضروری است و کارفرمایان نباید از آن غافل بمانند.