استخدام ادمین اینستاگرام
موقعیت شغلی ادمین اینستاگرام در تمامی کسب و کارهای گردشگری و به ویژه آژانسهای هواپیمایی مورد نیاز است تا برای توسعه بازار و فروش به کار گرفته شود.
ضرورت استخدام ادمین اینستاگرام
دنیای امروز دنیای رشد و توسعه سریع علم و تکنولوژی است و چنانچه نتوانیم خود را با این تغییر و تحولات همواهنگ سازیم مشخصا نخواهیم توانست به اهداف خود برسیم. یکی از تکنولوژیهای روز دنیا که در همه جای جهان گسترش یافته، استفاده از شبکههای اجتماعی برای زندگی شخصی و کاری است. هیچ کس نمیتواند از استفاده این رسانهها سر باز زند چرا که زندگی روزمره و پیشرفت کسب و کارها به آن وابسته است. در این میان دفاتر خدمات مسافرتی نیز از این امر بینصیب نماند و چه بسا بیشترین استفادهها را از رسانههای اجتماعی میکنند. اما از میان تمام شبکههای اجتماعی، اینستاگرام توانسته است با وجود غلبه بر مشکلات فراوان همچنان در خدمت آژانسهای هواپیمایی و جامعه ایران قرار گیرد. در حقیقت این شبکه اجتماعی موفق شده به محبوبیت بالایی در میان کسب و کارهای گردشگری دست پیدا کند. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم آنلاین برای توسعه فروش، تبلیغات هدفمند، گسترش بازاریابی، چندین برابرکردن تعداد بازدیدکنندههای سایتهای آژانسها و افزایش سودآوری به یکی از شبکههای اجتماعی پیشرو در تجارت گردشگری تبدیل شده است. به همین خاطر دفاتر خدمات مسافرتی با عنوانهایی چون ادمین اینستاگرام، کارشناس تولیدمحتوای اینستاگرام، مسئول اینستاگرام، استخدام ادمین دایرکتر، استخدام ادمین غیرحضوری، استخدام ادمین پاسخگویی و استخدام مسئول اینستاگرام اقدام به جذب نیروهای کارآمد و مجرب برای این بخش میکنند. از همین روست که این عنوان شغلی به یکی از نیازمندیهای استخدام در آژانسهای مسافرتی تبدیل شده است.
استخدام ادمین اینستاگرام غیرحضوری
نیروی کار حرفهای اینستاگرام اغلب به دلیل انجام کارها به صورت پروژهای کمتر به صورت حضوری در کسب و کارهای آژانسی به فعالیت میپردازند. در حقیقت ادمینهای کاربلد اینستاگرام با گرفتن چند پروژه به صورت غیرحضوری به انجام کار مشغول هستند. استخدام ادمین غیرحضوری برای شاغلان این حوزه بسیار به صرفه و همراه با درآمدهای بیشتری است و از طرفی برای آژانسهای هواپیمایی نیز سودمند است چرا که هزینه کمتری را متقبل میشوند. البته میزان هزینه به میزان و حجم کار و سایر فاکتورهای موثر بستگی دارد ولی به هر صورت استخدام نیرو به صورت غیرحضوری از بسیاری جهات به کاهش هزینهها میانجامد. البته بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی هستند که فقط به صورت حضوری به ادمین اینستاگرام نیاز دارند و با درخواستهای غیرحضوری موافقت نمیکنند. ولی به هر صورت این موقعیت شغلی یکی از پوزیشنهای مهم و اساسی در آژانسهای هواپیمایی به شمار میآید. حضور در شبکههای اجتماعی یعنی حضور و ارتباط مستقیم شرکت مسافرتی با مشتریان و مسافران بالقوه. مهمترین نقش تبلیغات در اینستاگرام همین موضوع است که مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.
استخدام ادمین اینستاگرام دایرکتر
برخی از آژانسهای هواپیمایی دارای حجم فروش بالا و تجارت آنلاین گستردهای هستند لذا ممکن است در بخشهای مختلف مرتبط با استخدام کارشناس شبکههای اجتماعی به جذب نیرو بپردازند. برای مثال برای اینستاگرام ممکن است ادمین پاسخگویی به دایرکتها و کامنتها، استراتژیست محتوا، طراح پست و استوری و ... از موقعیتهای شغلی مورد نیاز این آژانسها باشند. این نشان میدهد که گسترش و توسعه کسب و کارها به گسترش و توسعه شغلهای مرتبط با شبکههای اجتماعی میشوند.
ادمین دایرکتر هم در بسیاری از شرکتها، وظیفه پاسخگویی به دایرکتهای اینستاگرام را بر عهده دارد. البته ممکن است در شرکتهای مسافرتی کوچک و با حجم فروش کم فقط یک شخص برای شبکههای اجتماعی استخدام شود ولی همانطور که گفتیم برای بیشترکردن و توسعه استراتژیهای تبلیغاتی خلاقیت در فروش به نیروهای مجزا برای بخشهای مختلف شبکههای اجتماعی و به ویژه اینستاگرام نیاز داریم. تخصصگرایی در هر زمینهای به کارایی و بهرهوری بیشتر سازمانها کمک خواهد کرد و در واقع این تخصصگرایی به معنای یک تقسیمکار حرفهای نیز هست. لذا وجود عناوین شغلی مختلف در آگهی استخدام آژانسهای هواپیمایی از این راز پرده برمیدارد که این شرکتها نیز به تخصصگرایی و قدرت آن در توسعه تجارت خود واقف هستند و آن را در همه بخشهای آژانس به اجرا در میآورند.
استخدام ادمین اینستاگرام پاسخگویی
مسئولیت پاسخگویی در اینستاگرام در بخشهای مختلف آن کاربرد دارد. از استخدام کارشناس تولید محتوا گرفته تا کسی که کارشناس اینستاگرام محسوب میشود، مسئولیت پاسخگویی به بخشهای آن را بر عهده دارد. پاسخگویی به دایرکتها، کامنتها، پاسخگویی به مدیران برای تهیه استراتژی محتوا و سایر موارد مورد نیاز اینستاگرام از مهمترین مسئولیتهای یک ادمین حرفهای اینستاگرام محسوب میشود. اما گاهی آژانسهای هواپیمایی فقط برای پاسخگویی به کامنتها و دایرکتها به نیرو نیاز دارند و اینجا است که به دنبال نیروی کار برای آن میگردند. ادمینهای پاسخگویی اینستاگرام هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری به فعالیت میپردازند. بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی ممکن است یک شخص را به صورت غیرحضوری به انجام این کار مجاب کنند اما گاهی
مهارتها و شرایط ادمین اینستاگرام
کسانی که به کار در اینستاگرام علاقه دارند حتما باید دارای مهارتها و صلاحیتهای لازم برای آن باشند. از مهمترین این مهارتها، شناخت دقیق اینستاگرام و الگوریتمهای آن است. کسی که به تمام زیر و بم اینستاگرام اشراف دارد خواهد توانست برای پیشبرد اهداف آژانسهای هواپیمایی از آن استفاده کند. در اینجا منظور از ادمین کسی است که صفر تا صد اینستاگرام را مسلط است و از آن در پیشبرد کار آژانس بهره میبرد. در ادامه به مهارتهای مورد نیاز کارجویان برای موفقشدن در مراحل استخدام ادمین اینستاگرام میپردازیم:
شناخت اینستاگرام و تسلط به امکانات آن
تسلط به نرمافزارهای تولید محتوای تصویری
آشنایی کامل با نحوه استفاده و کار با رباتها
شناخت خوب در مورد افزایش فالوورها به صورت ارگانیک
یادگیری طرز کار با اینستاگرام از طریق وبسایت اینستاگرام
مسلط بودن به ابزارهای تحلیل آمار و عملکرد در اینستاگرام
مسلط به طراحی استراتژی برای اینستاگرام و پیروی از آنها
توانمند در بهرهگیری از مقالات فارسی و انگلیسی در توسعه این برنامه
آشنایی کامل با حوزه کاری و استفاده از اینستاگرام برای بهبود وضعیت آن
ایدهپردازی برای تولید محتوای متنی و تصویری و خلاقیت در انتشار انواع محتواها
توانمند در استفاده از تکنیکهای حرفهای در هشتگذاری، کپشننویسی و پاسخگویی
داشتن این مهارتها و صلاحیتها به معنی آمادگی شما برای فعالیت در ادمینی اینستاگرام است و کارفرمایان به ازای برخوداری شما از این مهارتها، حقوق و مزایای خوبی را در نظر میگیرند. در این مطلب به مهمترین ویژگیها و نقش اینستاگرام در کسب و کارهای آژانسی پرداخته شد و تا حدودی در مورد موقعیت شغلی کارشناس اینستاگرام صحبت کردیم. امید است که بتوانید با استفاده از این مطالب در استخدام ادمین اینستاگرام به موفقیت برسید.