استخدام کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا به تهیه و تولید محتوای متنی، تصویری، ویدئویی، صوتی و سایر محتوای مورد نیاز کسب و کارها و شرکت‌های گردشگری و سایر حوزه‌ها می‌پردازد.



ضرورت استخدام کارشناس تولید محتوا

در این مقاله می‌خواهیم در مورد ضرورت، شرایط کار و به صورت کلی به مسائل استخدام تولید محتوا و کارکنان این بخش در کسب و کارهای گردشگری و به ویژه آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی بپردازیم. اگر مشتاق هستید در مشاغل گردشگری و بحث تولید محتوا به کار بپردازید پیشنهاد می‌کنیم با پایان این مطلب با ما باشید. چرا که به دلیل ضرورت و نیاز تمامی شغل‌های گردشگری به تولید محتوا، این مبحث از مهم‌ترین مباحث در آژانس‌های مسافرتی است است. مسافرت، توریسم، جهانگردی و به صورت کلی‌تر گردشگری به تولید محتوای جذاب برای مخاطبان و مسافران تیاز اساسی دارد. کسانی که به تهیه پکیج‌ها و بسته‌های سفر می‌پردازند، کسانی که به تامین هتل و اقامتگاه‌ها مشغول هستند، افرادی که به تهیه بروشور، کتاب و راهنمای سفر می‌پردازند؛ همه و همه به نوعی به تولید محتوا در صنعت گردشگری مشغول هستند. به همین خاطر است که بحث تهیه و ایجاد محتوای خلاق و رقابتی نقش مهمی در توسعه و تحقق اهداف کسب و کارهای گردشگری و به وِیژه آژانس‌های مسافرتی دارد. استخدام کارشناس تولید محتوای گردشگری زمانی بیش‌تر احساس می‌شود که بازار پویای این صنعت خود را با تغییرات موجود تطابق می‌دهد. البته در این مطلب بحث ما در مورد تولید محتوایی است که در بخش دیجیتال مارکتینگ آژانس‌های مسافرتی تهیه می‌شود و شرایط اشتغال را در این بخش مورد بررسی قرار خواهیم داد.


ماهیت کار کارشناس تولید محتوا

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بخش تولید محتوا یکی از بخش‌های مهم تمامی کسب و کارهای حوزه گردشگری است. اما در آژانس‌های مسافتر و هواپیمایی که رقابت بین‌شان برای افزایش سهم بازار بسیار زیاد است این مورد بیش‌تر به چشم می‌خورد. در حقیقت دفاتر خدمات مسافرتی برای حضور در بازار چه به صورت آفلاین و چه به صورت آنلاین باید دارای محتواهایی جذاب و رقابتی باشند تا بتوانند به سهم فروش مورد نظر خود دست پیدا کنند. اینجا است که ماهیت کار یک متخصص تولید محتوای آژانس مسافرتی بیش‌تر نمایان می‌شود و در واقع این شخص به خلق هویت محتوایی و رقابتی آژانس مسافرتی می‌پردازد. البته انواع محتواهای تصویری، متنی، ویدئویی و ... داریم که دفاتر گردشگری برای به همه انواع آن نیاز دارند. کاورهای تبلیغاتی، سربرگ‌ها، بروشورها، کتابچه‌ها و ست اداری به صورت آفلاین و تولید محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های آنلاین به صورت مجازی از مهم‌ترین محتواها برای بازار آژانس‌های مسافرتی است لذا وجود یک تیم قوی محتوایی که همه این موارد را انجام دهد به یک ضرورت تبدیل می‌شود.


استخدام کارشناس تولید محتوای تصویری

همیشه گفته‌ایم و خواهیم گفت که گردشگری و خدمات آژانس‌های مسافرتی پیوند ناگسستنی با تولید محتوای تصویری دارند. خلق تصاویر بکر و متناسب با هویت سازمانی و خدمات آن به پیشبرد اهداف شرکت‌های مسافرتی کمک شایانی خواهد کرد. گردشگری و تصویر در حقیقت لازم و ملزوم یکدیگر هستند و و جود یکی بدون دیگری امکان ندارد. هر چقدر تصاویر بکرتر، خلاقانه‌تر، تبلیغاتی‌تر و از همه مهم‌تر مشتری‌محورتر باشند به همان اندازه خدمات یک آژانس مسافرتی به صورت حرفه‌ای معرفی خواهند شد. 

اما تجارب نشان داده که دفاتر خدمات گردشگری کم‌تر به این مورد اهمیت می‌دهند و به وجود یک گرافیست در سازمان خود اکتفا می‌کنند هر چند برای آژانس‌های کوچک شاید کافی باشد ولی برای آژانس‌های بزرگ‌تر وجود تیمی از کارشناسان تولید محتوای تصویری ضروری است تا بتوانند در فضای آفلاین و مجازی به بهترین شکل فعالیت کنند. 


استخدام نویسنده تولید محتوای متنی

محتوای متنی هم به اندازه سایر محتوا و شاید هم بیش‌تر مهم است. محتوای متنی یک آژانس مسافرتی به خلق چهره فرهنگی و میان‌فرهنگی آن اشاره دارد. هیچ کدام از کسب و کارهای گردشگری بدون وجود این نوع از محتوا به پیشرفت نخواهند رسید به ویژه در بازار پررقابت آژانس‌های مسافرتی این مورد بیش‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد. استخدام کارشناس تولید محتوای متنی از این جهت لازم است که به ویژه در تهیه بروشور، کتابچه، سربرگ‌ها، تقویم و سایر اقلام نوشتاری به وجود آن‌ها احتیاج داریم البته این نیاز فقط به اینجا ختم نمی‌شود بلکه نوشتن مقاله‌های سئومحور و گردشگری‌محور برای سایت آژانس مسافرتی، نوشتن تگ‌لاین‌ها، رپورتاژهای آگهی، خدمات کپی‌رایتینگ، کپشن‌ها، استوری‌های متنی و ... در حوزه فعالیت نویسنده محتوا در آژانس‌های مسافرتی است. متخصص محتوای متنی هر چقدر در این حوزه باتجربه‌تر و حرفه‌ای‌تر عمل کند به افزایش سودآوری آژانس مسافرتی و توسعه بازار با استفاده از بازاریابی محتوایی دست پیدا خواهد کرد. البته توصیه ما این است که دفاتر خدمات مسافرتی در این مورد از تحصیل‌کرده‌های رشته گردشگری و سایر رشته‌های مرتبط استفاده کنند چرا که به صورت علمی با محتوا و مفاهیم گردشگری آشنا هستند.


ماهیت کار متخصصان تولید محتوای ویدئویی

یکی دیگر از اقلام محتوایی که به شدت برای آژانس‌های مسافرتی مورد نیاز است به کارگیری و استفاده از تخصص تولید محتوای ویدئویی است. در دنیای پر تب و تاب امروزی که همه به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند وجود این کارشناسان یک الزام استخدامی و شاید بتوان گفت یک ترند استخدامی است. در حقیقت بخشی از هویت بصری یک آژانس مسافرتی و به ویژه خدمات‌اش به تولید محتوای ویدئویی برمی‌گردد. استخدام کارشناس تولید محتوای ویدئویی می‌تواند به بهبود بازار فروش و توسعه بازارهای هدف برای دفاتر خدمات مسافرتی بیانجامد. تهیه تیزهای تبلیغاتی از خدمات آژانس و تولید ویدئوهای مشتری‌محور و گردشگری‌محور به این دفاتر کمک خواهد کرد که خود را بهتر معرفی کنند. توجه داشته باشید که بر طبق یک ضرب و المثل قدیمی گفته می‌شود که "عقل مردم به چشمان‌شان است" می‌تواند وجود متخصصان ویدئوهای تبلیغاتی را بهتر توجیه کرد. پس باید در خلق این دست از محتوا تلاش کرد تا بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.


متخصصان تولید محتوای صوتی

شاید این مورد را در آژانس‌های مسافرتی کم‌تر دیده یا تجربه کرده باشید ولی وجود افرادی که بتوانند با لحن و صدایی زیبا به تیزرها و ویدئوهای تبلیغاتی روح ببخشند بسیار ضروری است. همچنین خلق پادکست‌های مرتبط با خدمات آژانس نیز از دیگر انواع این محتوا است که به ویژه در آژانس‌های مهاجرتی بیش‌تر به چشم می‌خورد. تولید محتوای صوتی به ویژه وقتی با محتواهای متنی، تصویری و ویدئویی ترکیب می‌شود به جذابیت بیش‌تر در معرفی خدمات دفاتر مسافرتی خواهد انجامید.


در این مطلب به انواع محتواها و ضرورت استخدام کارشناس تولید محتوا برای آژانس‌های مسافرتی پرداخته شد لذا هر آژانس هواپیمایی متناسب با نیاز، بودجه و سطح خدمات و تبلیغات خود می‌تواند به استخدام متخصصان تولید محتوا قدام کند تا از بازار پررقابت و پویای امروزی عقب نماند.