استخدام بازاریاب غیرحضوری

استخدام اپراتور غیرحضوری برای ارائه خدمات گردشگری به مسافران در آژانس مسافرتی لازم است تا با تکنیک‌های فروش به توسعه بازار هدف بپردازد.



لزوم استخدام بازاریاب غیرحضوری

تمامی دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌های هواپیمایی برای فروش خدمات خود به بازاریابان حضوری و غیرحضوری نیاز دارند. در حققیت تولید و فراهم‌آوردن خدمات از سوی این شرکت‌ها به تنهایی کفایت نمی‌کند تا امر فروش صورت گیرد لذا حتما باید تیم فروش و بازاریابی به کمک مدیران آیند. با توجه به گسترش اینترنت و پیشرفت تکنولوژی میل به استفاده از باراریابان غیرحضوری برای کسب و کارهای گردشگری از کشش تقاضای بیش‌تری برخوردار است در حالی که ممکن است تعدادی از آن‌ها هم مایل به اشتغال بازاریابان حضوری باشند. به هر حال باید بازاریاب باشد تا آژانس بتواند استراتژی و راهبردهای فروش خود را تکمیل کند و به بازار هدف خود دست پیدا کند. استخدام اپراتورهای فروش با گسترش استفاده از سیستم‌های تلفنی بک یک ضرورت تبدیل شده است. بازاریابی غیرحضوری مرز نمی‌شناسد و بازاریاب در هر مکانی باشد می‌تواند به فعالیت بپردازد. این نوع بازرایابی در عصر حاضر بیش‌تر همه‌گیر شده و مورد علاقه افراد قرار گرفته است. این بازاریابان می‌توانند خدمات گردشگری را از طریق تماس‌های تلفنی، چت‌های تصویری و حضور در فضای مجازی به مسافران و مشتریان معرفی کنند. به همین خاطر استخدام بازاریاب غیرحضوری آژانس مسافرتی در سال‌های اخیر و به ویژه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و اینترنت افزایش یافته است.


انواع بازاریابان غیرحضوری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم بازرایابی حضوری بسیار فراگیر شده و افراد زیادی به این موقعیت شغلی روی می‌آورند. در عصر حاضر این نوع از بازاریابی فراتر از مرزهای جغرافیایی کشورها رفته و در سطح بین‌المللی فعالیت‌های تبلیغاتی متنوعی را در خود گنجانده است. 

گاهی این بازاریابی بر اساس ورودی‌های پلتفرم‌های آنلاین نظیر سایت و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و بازاریابان غیرحضوری با چت آنلاین، ایمیل و یا تماس تلفنی به ارائه و معرفی خدمات برای آن‌ها می‌پردازند. اما گاهی بازاریابی برون مرزی با استفاده از بازاریاب غیرحضوری صورت می‌گیرد که در این مورد فعالیت‌های بازاریابی در خارج از مرزهای یک کشور دنبال می‌شود که در این مورد نیز ای چت، تماس و دیگر وسایل ارتباط غیرحضوری استفاده می‌شود.  


استخدام بازاریاب غیرحضوری تلفنی

یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین اشکال بازاریابی غیرحضوری؛ بازاریابی تلفنی است. در این نوع از فروش خدمات گردشگری، کارشناسان فروش از طریق تلفن به مشتریان در تماس هستند. گاهی تماس‌ها در اثر تبلیغات صورت گرفته به صورت ورودی هستند یعنی مشتریان تبلیغات را دیده‌اند و با آژانس مورد نظر تماس گرفته‌اند اما گاهی کارشناسان فروش غیرحضوری بر اساس لیستی از شماره تماس‌ها با مشتریان هدف تماس می‌گیرند و به معرفی خدمات و محصولات دفتر خدمات مسافرتی می‌پردازند. در هر دو صورت وجود این بازاریابان در آژانس هواپیمایی ضروری است تا بتوانند به امر فروش جامه عمل بپوشانند. 

ناگفته نماند که گاهی آگهی‌های  استخدام کارشناس فروش تلفنی دورکار، استخدام اپراتور غیرحضوری یا استخدام بازاریاب تلفنی در منزل را در میان آگهی‌های استخدام آژانس مسافرتی می‌بینید که این نمایانگر اهمیت وجود این کارکنان در کادر فروش آژانس هواپیمایی است. منظور از بررسی عنوان‌های این آگهی‌های استخدام این است تا مخاطبان با انواع اسامی و عنوان‌های دیگر بازاریابی غیرحضوری آشنا شوند.


مهارت‌های لازم در بازاریابی تلفنی

از آنجا که بازاریابی تلفنی بدون حضور شخص بازاریاب در محل بازار صورت می‌گیرد لذا مشتریان و مخاطبان تحت تاثیر حضور او قرار ندارند و این امر باعث می‌شود که فعالیت‌های بازاریابی به کندی صورت گیرد. اینجا است که برخورداری از مهارت‌های بازاریابی تلفنی به کمک بازاریابان می‌آیند در استخدام بازاریاب غیرحضوری تلفنی این نکات بسیار مهم هستند:

برخورداری از رفتارها و روحیات یک بازاریاب حرفه‌ای: در این مورد داشتن اشتیاق و علاقه، اولین گام برای فروش تلفنی محسوب می‌شود. همچنین داشتن اعتماد به نفس به شما کمک می‌کند تا شور و اشتیاق خود را بروز دهید و در کنار این موارد باید صبور باشید تا بتوانید نتیجه بگیرید.

فضای آرامش و صمیمیت دوطرفه: در این مورد باید با مشتری هم‌فرکانس شوید یعنی اکر لبخند می‌زند شما هم باید لبخند بزنید. از لحن و صدای آرام و در عین حال محکم برای انتقال پیام استفاده کنید.

استفاده درست از ابزارهای کنترل صدا: یک بازاریاب حرفه‌ای خدمات گردشگری باید بداند کجا به صحبت‌کردن سرعت ببخشد و کجا از بلندی صدا استفاده کند. در این مورد واضح‌بودن صدا و همچنین تن صدا هم بسیار تاثیرگذار است. برای مثال تن صدای خیلی آرام، مشتری را بی‌حوصله خواهد کرد.

کلمات و عبارات کلیدی که برای فروش خدمات مسافرتی در نظر گرفته‌اید را استفاده کنید. در حین استفاده از آن‌ها تلاش کنید که زیاده‌روی نکنید و به صورت حرفه‌ای به تبلیغ خدمات بپردازید.

حتما از توان مذاکرده‌کنندگی استفاده کنید اما به نبایدها هم توجه لازم را داشته باشید. در این مورد با ارائه دلایل و استدلال محکم، قاطع‌بودن خود را به مخاطبان انتقال دهید. 

استخدام بازاریاب غیرحضوری اگر با درنظرگرفتن موارد بالا صورت گیرد مسلما به فروش بیش‌تر آژانس‌های مسافرتی و سایر شرکت‌های توریستی خواهد انجامید.


استخدام اپراتور غیرحضوری

اپراتور شخصی است که به تماس‌ها، چت‌ها، ایمیل‌ها و سایر پیام‌ها در فضای مجازی پاسخ می‌دهد و خود بخشی از این فعالیت‌ها محسوب می‌شود. در حقیقت اهمیت بازاریاب غیرحضوری در اینجا بیش‌تر احساس می‌شود چرا که هم به راهنمایی مشتریان می‌پردازد و هم خدمات را به آن‌ها معرفی می‌کند. این کارمندان به ویژه به عنوان کارشناسان فروش در شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن‌های چت آنلاین وب‌سایت به کار مشغول هستند و حجم زیادی از فروش خدمات گردشگری به این شکل صورت می‌گیرد.


آینده کاری بازاریابان غیرحضوری

قطعا این موقعیت شغلی دارای آینده‌ای درخشان است. توجه داشته باشید همیشه شرکت‌هایی هستند که خدمات مسافرتی ارائه دهند و همیشه هم باید بازاریابانی باشند تا آن‌ها را به فروش برسانند. در حقیقت هر قدر تکنولوژی و ابزارهای فضای مجازی بیش‌تر پیشرفت کنند این نوع از بازاریابی هم پیشرفت خواهد کرد. علاوه بر این تجارت جهانی گردشگری یک پدیده جهانی است که روز به روز توسعه پیدا می‌کند که این توسعه باعث افزایش محبوبیت باراریابی غیرحضوری در سراسر جهان می‌شود. استخدام بازاریاب غیرحضوری در آژانس‌های مسافرتی و سایر حوزه‌های گردشگری از این امر تاثیر می‌پذیرد و بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. گردشگری به وجود این بازاریابان فرامرزی نیاز اساسی دارد.