استخدام کارشناس فروش B2C

بازاریاب B2C در آژانس مسافرتی به شخصی گفته می‌شود که خدمات گردشگری و اجزای پکیج‌های تور را مستقیما به مشتریان واقعی می‌فروشد.



ضرورت استخدام کارشناس فروش B2C

احتمالا در آگهی‌های استخدام هتلداری و گردشگری بارها با اسامی کارشناس فروش B2B و یا B2C برای اشتغال در آژانس‌های مسافرتی و سایر کسب و کارهای گردشگری برخورد کرده‌اید. در حقیقت نه تنها بخش گردشگری بلکه تمامی بخش‌ها و صنایعی که محصول و خدمتی تولید می‌کنند به این کارشناسان فروش نیازمند هستند. هر کسب و کار گردشگری متناسب با برنامه بازاریابی و تبلیغاتی خود و برای رسیدن به اهداف فروش به استخدام بازاریاب B2C روی می‌آورد. البته کارشناسان فروش بی تو بی هم هستند ولی در این مطلب ما می‌خواهیم به صورت مجزا درباره کارمند فروش بی تو بی در آژانس‌های مسافرتی صحبت کنیم. در این نوع از بازاریابی مشتریان هدف ما به دنبال تحقق اهداف شخصی خود از خرید خدمات هستند و چنانچه این به این اهداف دست یابند به مشتریان دائم و وفادار شرکت مبدل می‌شوند. در اینجاست که نیاز به کارشناسان فروش بی تو سی پیدا می‌شود که می‌بایستی مسئولیت تحقق اهداف مشتریان و اهداف آژانس مسافرتی را بر عهده بگیرند. هر چقدر این بازاریابان B2C موفق‌تر عمل کنند به همان اندازه به استراتژی و برنامه بازاریابی فروش خدمات شرکت جامه عمل می‌پوشانند. لذا استخدام کارشناس فروش B2C در آژانس مسافرتی به یک هدف مهم تبدیل می‌شود تا سودآوری شرکت محقق گردد.


استراتژی‌های شغلی کارشناس فروش B2C

هر کارمند فروش بی تو سی برای موفقیت در کار و به انجام رساندن فروش آژانس مسافرتی می‌بایستی از تعدادی استراتژی پیروی کند تا بتواند سهم بازار هدف شرکت را افزایش دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تعدادی از استراتژی‌های بازاریاب B2C بپردازیم:

داشتن نگاه انسانی به مشتریان به جای نگاه دستگاه خودپرداز: در این استراتژی حواس‌تان باشد که مشتریان به سرعت به نیت و هدف شما پی خواهند برد لذا سعی تلاش کنید روابط انسانی را مد نظر قرار دهید.

به برگزاری مسابقات در مناسب‌های خاص  مرتبط با خدمات گردشگری بپردازید. برای مثال به مناسبت روز جهانی گردشگری، تخفیف خوبی را به عنوان جایزه مسابقات روی فروش خدمات‌تان ارائه دهید.

با هر خرید یک پیشنهاد خوب هم به مشتریان خدمات گردشگری ارائه دهید. مثلا اگر دارید تور استانبول را به مشتری می‌فروشید یک گشت‌ رایگان یا یک خدمت دیگر مرتبط با محصول خود را بدون هزینه در اختیار مشتری قرار دهید. لزوم استخدام کارشناس فروش B2C آژانس مسافرتی در این استراتژی بیش‌تر احساس می‌شود.

کمپین‌های تبلیغاتی را برای هدف‌گذاری مجدد در مشتریان آژانس مسافرتی اجرایی کنید. به این صورت که خدمات خود را در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید تا تصویرتان در ذهن مشتریان قبلی ثابت‌تر شود و آن‌ها برای خرید دوباره به سراغ شما بیایند.

تلاش کنید به صورت مستمر از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات متنوع با محتواهای جذاب در حوزه فروش خدمات گردشگری استفاده کنید. 

کارشناس فروش بی تو سی آژانس‌های مسافرتی باید بتواند با افراد تاثیرگذار و محبوب جامعه ارتباط برقرار کند تا بتواند بر محبوبیت خرید خدمات خود تاثیر بگذارد.


توانایی‌های کارمند فروش B2C

استخدام بازاریاب B2C برای اجرای استراتژی‌های ذکرشده در بالا برای آژانس‌های مسافرتی یک چالش است. چرا که نیروی کار فراوانی در این حوزه وجود دارد ولی نیروی کار باکیفیت و متناسب با نیاز شرکت‌ها بسیار کم هستند. به همین دلیل اغلب برای انتخاب یک کارشناس فروش بی تو سی، تعدادی از ویژگی‌ها و توانایی‌ها را نظر می‌گیرند تا با سنجش آن‌ها در کارجویان به نیروی کار مورد نظر خود دست پیدا کنند. در ادامه به تعدادی از این توانایی‌ها اشاره می‌کنیم:

مدیریت‌کردن لیدهای بازار و فروش

توانایی شناخت سریع نیاز مشتریان

داشتن دانش خوب در زبان انگلیسی

برخورداری از توانایی تحلیل رقبا و رهبران بازار

آشنایی عمیق و دقیق با استراتژی‌های فروش و بازاریابی

قابلیت شناخت درست بازار از طریق فکت‌‌های روانشناسانه

برخورداری از تکنیک‌های مذاکره و فنون قانع‌کردن مشتری

توانایی مشخص کردن اهداف خرد و کلان برای پروسه فروش

داشتن دانش حرفه‌ای از مدیریت فروش و به ویژه فروش B2C 

انجام تحقیقات مختلف در جنبه‌های مختلف فروش و بازار هدف

توانایی استفاده از ابزارهای تحلیل و بررسی، گزارش‌دهی و بهره‌وری

توانایی ایجاد ارتباط موثر با شرکت‌های همکار، مشتریان و سایر سازمان‌ها

داشتن احساس مسئولیت‌پذیری در قبال اهداف فروش، فرهنگ سازمانی و ارائه خدمات

اگر استخدام کارشناس فروش B2C آژانس مسافرتی با در نظرگرفتن ویژگی‌های پیش‌گفته صورت گیرد به طور حتم تارگت‌های فروش شرکت یکی پس از دیگری محقق خواهند شد. 


تکنیک‌های مهم برای فروش بهتر B2C 

هر فروشنده در هر سطح از فروش باید از تاکتیک‌ها و روش‌هایی برای جذب مشتری پیروی کند که در ادامه به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم که در استخدام بازاریاب B2C گردشگری هم بی‌تاثیر نیستند:

کارشناس فروش بی تو سی باید دارای ظاهری آراسته و پوشش مناسب باشد.

ارتباط موثر با مشتریان داشته باشید.

برای حل مسئله مشتری‌تان به او راه حل بفروشید نه کالا یا خدمت. با ارائه راه ‌حل امکان خرید خدمات‌تان بالا می‌رود.

در پروسه فروش روی زمان خود مدیریت داشته باشید.

از قدرت خرید مشتری مطلع شوید.

این تکنیک‌ها در موفقیت یک کارشناس فروش در همه سطوح و حوزه‌ها کمک خواهد کرد به ویژه در صنعت گردشگری که بر ارتباط انسان با انسان بنیان دارد. اگر بر روی مهارت‌ها و توانایی‌های فروش خود سرمایه‌گذاری کنید و به توسعه فردی خود توجه لازم را داشته باشید حتما یکی از گزینه‌های انتخابی در استخدام کارشناس فروش B2C شرکت‌های گردشگری خواهید بود.