استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ آژانس مسافرتی

کارشناس بازاریابی دیجیتال یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ وظیفه استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای دست‌یابی به بازار هدف آژانس مسافرتی را بر عهده دارد.



موارد استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ آژانس مسافرتی

دنیای دیجیتال مارکتینگ دنیای بزرگی است که هر شرکت و کسب و کاری می‌بایست سهم خود را از آن داشته باشد. مشاغل گردشگری به قدری گسترده شده‌اند که بسیاری از فرصت‌های شغلی دیجیتال مارکتینگ را نیز به خود اختصاص داده‌اند. سازمان‌ها، آژانس‌های مسافرتی و هواپیمایی، هتل‌ها، موزه‌ها، مراکز تفریحی و توریستی و به صورت کلی تمامی بخش‌های صنعت گردشگری برای افزایش سودآوری و توسعه بازار هدف خود به خدمات دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند. هر فردی که در این حوزه متخصص بوده و تا حدودی با گردشگری آشنایی داشته باشد به خوبی می‌تواند به پیشبرد اهداف کسب و کارهای گردشگری کمک کند. همان‌طور که جلوتر گفتیم حوزه دیجیتال مارکتینگ یا بازریابی دیجیتال بسیار وسیع است که تخصص‌های مختلفی را در خود جای می‌دهد. در ادامه به این تخصص‌ها اشاره خواهیم که تا بتوانید در بخش دیجیتال توریسم و به ویژه در آژانس‌های مسافرتی به فعالیت بپردازید. دیجیتال مارکتینگ شامل تخصص‌های زیر می‌شود:

کارشناس تولید محتوا

مشاور بازاریابی دیجیتال

کارشناس بازاریابی دیجیتال

کارشناس شبکه‌های اجتماعی

کارشناس کمپین‌های تبلیغاتی

کارشناس دیتااینتری یا ورود اطلاعات 

کارشناس سئو سایت و شبکه‌های اجتماعی

همه تخصص‌های گفته‌شده در بالا برای استخدام کارمندان دیجیتال مارکتینگ دفاتر خدماتی به کار می‌آیند و لذا کارجویان و کاربران عزیزی که قصد اشتغال در این حوزه را دارند می‌بایست در ابتدا نسبت به کسب یک یا چندها از تخصص‌های بالا اقدام کنند. در ادامه هر یک از این تخصص‌ها را با جزئیات توضیح خواهیم داد.


کارشناس تولید محتوا

یکی از تخصص‌های اصلی و بنیادی در هر حوزه و به ویژه صنعت گردشگری، تولید محتوا است. تولید محتوا به عنوان اساس و بنیان بسیاری از خدمات دیجیتال مارکتینگ نقش موثری در کسب سود و گسترش منابع درآمدی کسب و کارهای گردشگری دارد. در آژانس‌های مسافرتی نیز به این تخصص نیاز دارند چرا که قلب بازاریابی دیجیتال مشاغل توریسم را نخصص تولید محتوا تشکیل می‌دهد. کارشناس تولید محتوای آژانس مسافرتی می‌تواند به تولید محتواهای متنی، تصویری، ویدیویی، صوتی و اینفوگرافیک بپردازد. اگر جزو افرادی هستید که رشته مدیریت گردشگری یا در یکی از رشته‌های مرتبط تحصیل کرده‌اید باید بگوییم که این بخش برای شما بسیار کاربردی و دانش‌محور خواهد بود. چه بخواهید محتوای متنی تهیه کنید و چه اینفوگرافیک، شناخت علم گردشگری و تحصیلات گردشگری به شما کمک خواهد کرد که به یک کارمند کیفی و باکارایی در این حوزه تبدیل شوید. ناگفته نماند تمامی کسانی که گرافیک خوانده‌اند و شناخت خوبی هم از دنیای دیجیتال مارکتینگ گردشگری دارند می‌توانند در استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ آژانس مسافرتی شرکت کنند. البته برای فعالیت در این بخش می‌توانید حتی در دوره‌های آموزشی تولید محتوا هم شرکت کرده و توانایی لازم برای کار در این سمت شغلی را به دست آورید. 


مشاور بازاریابی دیجیتال

تخصص مشاوره در حوزه دیجیتال مارکتینگ گردشگری یکی از تخصص‌های محبوب در دنیای مسافرت و توریسم است. چنانچه تحصیل‌کرده رشته‌های مدیریت کسب و کار یا رشته‌های بازریابی و به ویژه دیجیتال مارکتینگ هستید پیشنهاد می‌کنیم که به مشاوره دادن به مشاغل گردشگری بپردازید. توجه داشته باشسد که اکثر کسانی که در آژانس‌های مسافرتی فعالیت دارند دارای دانش دانشگاهی سطح بالا نیستند و اکثرا به صورت تجربی و با فروشندگی حرفه‌ای تور به جایگاه خوبی در این شرکت‌ها رسیده‌اند. لذا وجود نیروهای علمی و متخصص در دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بسیار ضروری است. چرا که آن‌ها دارای تجارب غنی در سطح گردشگری هستند که چنانچه با مشاوره‌های علمی یک متخصص بازریابی دیجیتال همراه شود به افزایش کیفیت و سودآوری بازارهای هدف آن‌ها خواهد انجامید.


کارشناس بازاریابی دیجیتال

کارشناس بازاریابی دیجیتال با مشاور بازاریابی دیجیتال تشابهات و تفاوت‌هایی دارند. در اینکه هر دو از تخصص دیجیتال مارکیتیگ برخوردار هستند شکی نیست اما نحوه کار آن‌ها متفاوت است. ولی هر دو می‌توانند به عنوان کارمند در استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ آژانس مسافرتی شانس خود را امتحان کنند. مشاوران بازاریابی دیجیتال می‌توانند به صورت پاره وقت یا تمام وقت مشغول به کار شوند. اما کارشناسان بازاریابی دیجیتال همیشه باید در شرکت یا دفتر خدمات مسافرتی حضور داشته باشند چرا که شناسایی پلتفرم‌های آنلاین و یافتن بهترین راه‌ها برای فعالیت در آن‌ها بر عهده کارمند بازاریابی دیجیتال است. شناخت شبکه‌های اجتماعی، شناخت وب‌سایت‌های رقیب و سایت‌های فعال در حوزه گردشگری و ... به این کارشناسان کمک خواهند کرد که به صورت حرفه‌ای‌تر به کار بپردازد و ایده‌های خلاقانه‌تری ارائه دهد. البته بسته به گستردگی فعالیت دفاتر مسافرتی ممکن است هر آژانس یک کارشناس بازریابی دیجیتال یا یک تیم برای این تخصص داشته باشد.


کارشناس شبکه‌های اجتماعی

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین تخصص‌های بازاریابی دیجیتال آژانس مسافرتی، تخصص در شبکه‌های اجتماعی است. رسانه‌های اجتماعی با رسوخ در میان قشرهای مختلف جامعه توانسته‌اند بازار بالقوه خوبی را برای سازمان‌های گردشگری ایجاد کنند. حضور در شبکه‌های اجتماعی برای برندهای گردشگری یک ضروذرت است و همه کسب و کارهای حوزه توریسم به این مورد توجه ویژه دارند. اگر جزو کسانی هستید که کار بلاگری می‌کنید یا دارای حساب‌های کاربری شخصی فعال در مدیاهای اجتماعی هستید باید بگوییم که برای استخدام کارشناس بازاریابی دیجیتال آژانس مسافرتی، تلاش خود را به کار گیرید. اگر جزو کسانی هستید که به صورت علمی این حوزه را می‌شناسید باز هم جای شما در مشاغل توریسم خالی است چرا که می‌توانید در طراحی استراتژی‌های محتوایی و تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی آژانس‌های مسافرتی به فعالیت مشغول شوید. 


کارشناس کمپین‌های تبلیغاتی

داشتن تخصص در کمپین‌های تبلیغاتی به عنوان مکمل سایر تخصص‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ لازم است و وجود آن در تمامی کسب و کارهای حوزه توریسم یک ضرورت می‌باشد. کمپین‌های تبلیغاتی که در بستر پلتفرم‌های آنلاین گردشگری صورت می‌گیرند، متخصصان و کاربلدان این حوزه را به فعالیت فرا می‌خوانند. تمام پیام‌های بخش تولید محتوا، کارشناسان و مشاوران بازاریابی دیجیتال، کارشناسان شبکه‌های اجتماعی از طریق کمپین‌های تبلیغاتی به مشتریان و بازار هدف آژانس مسافرتی می‌رسد. در حقیقت کارشناس کمپین تبلیغاتی به عنوان میانجی یا واسطه با انتقال پیام برند مورد نظر عمل می‌کند. از مهم‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی که توسط این متخصصان انجام می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمپین‌های تغییر نام تجاری

کمپین‌های آگاهی از برند

کمپین‌های تبلیغاتی موتورهای جستجو

کمپین‌های تبلیغاتی روابط عمومی

کمپین‌های تبلیغاتی راه‌اندازی محصول

و بسیاری از کمپین‌های دیگر که به رساندن پیام برند به مشتریان مشغول هستند. اگر در این بخش از بازریابی دیجیتال فعالیت دارید یا می‌خواهید فعالیت کنید حتما در استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ آژانس مسافرتی به دنیال کار باشید. مطمئنا تمامی کسب و کارهای گردشگری از تخصص شما استقبال خواهند کرد.

 

کارشناس دیتااینتری یا ورود اطلاعات 

دیتااینتری و ورود اطلاعات در پلتفرم‌های آنلاین نظیر سایت و شبکه‌های اجتماعی بر عهده کارشناس این بخش است. باید یادآوری کنیم که کارکردن در این بخش نیاز به تخصص یا دانش خاصی ندارد و اگر با کامپیوتر و اینترنت آشنایی داشته باشید از عهده انجام آن بر خواهید آمد. کارشناس ورود آطلاعات محتواهای تولید شده را در وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی وارد می‌کند. برای مثال در آژانس‌های مسافرتی نیاز به این نیروها وجود دارد و کارشناس دیتااینتری، اطلاعات پکیج‌های تورهای مسافرتی را وارد پنل سایت شرکت یا پنل‌های سایت‌های تبلیغاتی می‌کند. مثلا دفتر خدمات مسافرتی‌ای که در سایت لست‌سکند تورهای خود را تبلیغ می‌کند وظیفه کارشناس ورود اطلاعات است که پکیج‌ها را در سایت لست سکند بارگزاری کند.


کارشناس سئو سایت و سئو شبکه‌های اجتماعی

سئوی پاتفرم‌های آنلاین در سال‌های اخیر به یک مزیت رقابتی در تمامی کسب و کارها و به ویژه در آژانس‌های مسافرتی تبدیل شده است. کارشناسان سئو با همکاری مداوم با سایر بخش‌های دیجیتال مارکتینگ به طراحی استراتژی سئو برای سایت و شبکه‌های اجتماعی دست می‌زنند تا رنک‌های بالای سرچ گوگل را به خود اختصاص دهند. اگر تحصیل‌کرده رشته‌های آی تی هستید به استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ آژانس مسافرتی به عنوان کارشناس سئو فکر کنید. چرا که سئو هم بخش تکنیکال دارد و هم بخش سئوی محتوایی. کارشناسان تولید محتوا به نوعی کارشاناسان سئوی محتوایی هم محسوب می‌شوند چرا که محتوای ارزشمند محتوایی است که دارای استانداردهای سئو باشد.