آگهی استخدام آژانس هواپیمایی
استخدام آژانس هواپیمایی به صورت کلی با استفاده از انتشار آگهیهای استخدام در سایتهای کاریابی مشاغل آژانس مسافرتی و سایر پلتفرمهای آنلاین انجام میشود.
لزوم آگهی استخدام آژانس هواپیمایی
دفاتر خدمات مسافرتی، آژانسهای هواپیمایی و آژانسهای خدمات مسافرتی هما عناوینی هستند که برای آژانسهای مسافرتی استفاده میشوند و لذا در این مطلب ما با عنوان آژانس هواپیمایی به توصیف آگهیهای استخدام آنها میپردازیم. تمامی کسب و کارهای گردشگری و غیرگردشگری برای اینکه بتوانند نیروی کار مورد نیاز خود را جذب کنند نیاز به طراحی آگهیهای اشتغال دارند تا بتوانند با تبلیغ و انتشار آنها در سایتهای کاریابی، رزومه متقاضیان کار را دریافت و سپس بررسی کنند. اما ما اینجا میخواهیم در مورد طراحی آگهیهای استخدام استاندارد به ویژه برای مشاغل آژانس هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی بپردازیم. داشتن دانش حرفهای در آگهیهای اشتغال چه برای کارجویان و چه پلتفرمهای کاریابی ضروری است و چهره حرفهای آنها را نشان میدهد. در حقیقت یک آگهی استخدام خوب برای کسب و کارهای گردشگری و آژانسی باید از یک ساختار علمی و کارجوپسند برخوردار باشد. در یک آگهی استاندارد حتما باید از بخشهایی نظیر عنوان شغلی، شرح شغل، الزامات مهارتی و مدارک، مسئولیتها و وظایف و میزان حقوق و مزایا به صورت شفاف استفاده شود تا متقاضیان بتوانند آن را به راحتی با شرایط خود تطبیق دهند. آگهی استخدام آژانس هواپیمایی با داشتن این ساختار مشخص و استاندارد خواهد توانست اهداف استخدامی مجموعه را برآورده کند.
ساختار استاندارد آگهی استخدام آژانسی
همانطور که گفتیم یک آگهی استخدام آژانس مسافرتی باید از ساختار و شکلی استاندارد پیروی کند که در این بخش از مطلب میخواهیم به آن بپردازیم. ناگفته نماند که استخدام و مسائل مربوط به آن دوسره هستند یعنی اینکه هم باید در منافع کارفرمایان و هم حقوق کارجویان را تامین کند. لذا آگهیهای اشتغال دفتر خدمات گردشگری هم از این قاعده مستثنا نیست و از منافع هر دو طرف درگیر در استخدام حمایت میکند. در ادامه به ساختار آگهی استخدام خواهیم پرداخت:
عنوان شغلی استخدامی (job title)
یک آگهی استاندارد برای کاریابی باید دارای عنوان شغلی مشخص و یا تایتل کار مورد نظر باشد. در حقیقت اولین موردی که در یک آگهی توجه کارجویان را به خود جلب میکند، عنوان شغلی است که حتما باید دقیق و واضح نوشته شود.
معرفی آژانس مسافرتی (Company title)
اگر میخواهید اعتماد کارجویان را به آگهی استخدام آژانس مسافرتی خود جذب کنید حتما از عنوان اصلی و نام اصلی شرکت در آگهی خود نام ببرید. حتما تا حالا در آگهیهای مختلف آژانسها دیدهاید که مینویسند "یک آژانس معتبر" یا "یک آژانس هواپیمایی" یا "یک شرکت معتبر گردشگری" که در واقع عناوینی مبهم هستند که کارجویان را دچار بیاعتمادی و ابهام میکنند. لذا حتما از اسم شرکت خود در آگهی استخدام دفاتر مسافرتی یاد کنید.
شرح شغل (job description)
در این بخش هم تلاش کنید که در مورد شرح شغل مورد نظر توضیحات لازم را ارائه دهید. یک مرور کلی از وظایفی که قرار است کارجو بر عهده بگیرد برای این قسمت کفایت میکند و لازم نیست تمامی وظایف را جزء به جزء توضیح دهید. شرح شغلی آژانس هواپیمایی به متقاضیان کمک میکند تا پی ببرند مناسب این کار هستند یا نه لذا به صورت شفاف یک تصویر کلی از شغل بنویسید.
حقوق و دستمزد (salary)
بخش حقوق و مزایا یکی از حساسترین بخشهای موجود در یک آگهی شغلی به شمار میآید. همه برای دریافت حقوق و مزایا است که کار میکنند و کارفرمایان در ازای انجام کار آن را پرداخت میکنند. ذکر حقوق و دسمزد در آگهی استخدام آژانس مسافرتی کمک میکند تا کرفرما فقط رزومههایی را دریافت کند که با آن سطح از حقوق راضی هستند به فعالیت بپردازند.
مهارتهای مورد نیاز (requirement)
حتما در آگهیهای استخدامی مشاهده کردیدهاید که مهارتهای فنی و حرفهای را درخواست میکنند. این بخش هم از اهمیت بالایی برای کارجویان برخوردار است تا مقایسهای بین مهارتهای خود و مهارتهای خواستهشده انجام دهند و بدانند که میتوانند از عهده انجام آن برآیند یا نه! در حقیقت نوشتن مهارتهای مورد نیاز به شما در پیداکردن شخص مورد نظر کمک شایانی میکند.
وظایف و مسئولیتها (duties and responsibilities)
آگهی استخدام آژانس هواپیمایی حتما باید شرح کاملی از مسئولیتها و وظایفی که متقاضی باید بر عهده بگیرد را در خود داشته باشد تا کارجویان با انجام تحلیل و بررسیهای لازم متوجه شوند میتوانند این مسئولیتها را انجام دهند یا خیر! کارفرما همچنین باید ذکر کند که چند ساعت کار و چه کارهایی را از کارمند آژانس مسافرتی انتظار دارد. این شرح وظایف باعث جذب نیروهای کیفی و جزئینگر برای شرکت خدمات گردشگری خواهد شد.
ویژگیهای آگهی استخدام خوب
هر آگهی استخدامیای که متناسب با ساختار ذکرشده در بالا نوشته و طراحی شود خواهد توانست در سایتهای کاریابی استخدام به رقابت بپردازد. چرا که این ساختار در واقع شکلی از ساختار حرفهای و دسیپلین سازمانی شما را نشان میدهد. آگهی استخدام دفاتر مسافرتی نیز با توجه به ماهیت شغلهای گردشگری و مسافرتی میبایست از یک شکل و ساختار استاندارد برخوردار بوده تا بهترین نیروها را جذب کند. اما مهمترین ویژگیهای این آگهی را به صورت یک لیست در پایین ارائه میکنیم:
آگهی استخدام حس اعتماد را القا کند.
دارای اطلاعات کامل و ساختار مشخص باشد.
آدرس و موقعیت مکانی آژانس مسافرتی را داشته باشد.
در آگهی استخدام ابزارها و آدرسهای شبکههای اجتماعی را برای ارتباط با کارجویان بنویسید.
در سایتهای کاریابی معتیر گردشگری و سایر سایتهای استخدامی آژانس مسافرتی آگهی دهید.
مدیران عامل دفاتر خدمات مسافرتی و بخش منابع انسانی این شرکتها حتما باید در نوشتن آگهی استخدام آژانس هواپیمایی به جزئیات و نکات گفتهشده در این مطلب دقت داشته باشند تا بتوانند به صرفهجویی در وقت و هزینه و به کارگیری نیروی کار ماهر جامه عمل بپوشانند.